De Rubicon Circle

Een exclusieve groep ambitieuze ondernemers rondom jou.

Elke maand brutaal eerlijke feedback van een groep gelijken.

Context matters


Je wordt het gemiddelde van de mensen rondom jou.

Een alcoholverslaving bestrijden doe je ook niet met je oude vrienden op café. Context is cruciaal. Gelukkig kan jij de context controleren waarbinnen je jouw toekomst uitbouwt.

Word jij omringd door mensen die jou dagelijks durven uitdagen, of door cheerleaders? Kies je bewust voor de mensen die jou dagelijks advies geven?

De Circle helpt jou sneller te groeien als ondernemer.

01
Team van gelijken
De juiste mensen kennen bespaart je tijd en geld.
02
Kostelijke fouten vermijden
Jouw uitdagingen zijn niet uniek. Anderen gingen je reeds voor.
03
Focus op groei
De juiste focus is het kenmerk van hoogpresteerders.
04
Vertrouwelijkheid is cruciaal
What happens in the Circle, stays in the Circle.

Wat mag je verwachten in de Circle?

Een groep van maximaal 12 ondernemers, zorgvuldig gekozen door ons én goedgekeurd door de leden zelf. De belangrijkste criteria waarop we selecteren zijn: een juiste groei-mindset, de fase waarin de ondernemer zich bevindt en de locatie.

Onze professionele moderators zorgen er voor dat de Boardroom niet vervalt in een praatbarak. Elke sessie volgt een voorafbepaalde structuur. Op die manier garanderen we de kwaliteit die je verwacht van de Boardroom. We letten op respect, timing en confidentialiteit.

Wij zijn niet jouw cheerleaders. De Boardroom vormt een groep ondernemers die elkaar willen zien groeien. Uiteraard vieren we samen onze successen, maar we wijzen ook respectvol terecht waar nodig. Hier krijg je te horen wat jouw vrienden of collega’s misschien niet durven zeggen.

Groei bestaat uit de combinatie van twee elementen: inspanning en ontspanning. De boog hoeft niet altijd gespannen te staan. We zijn steeds op zoek naar originele experiences voor onze Boardroom members, en streven ernaar om hier een uniek verhaal van te maken.

In de Boardroom verzamel je inzichten op basis van de collectieve ervaring van de groep. Geen droge theorie, wel concrete feedback van ondernemers die voor gelijkaardige uitdagingen hebben gestaan. Jouw persoonlijk adviesraad die je op termijn door en door kent.

Try before you buy

Misschien hebben we jou op dit moment nog niet helemaal overtuigd. Dat is OK. Maar hopelijk hebben we jouw nieuwsgierigheid wel wat kunnen prikkelen? In dat geval bieden we de mogelijkheid om de Circle kosteloos te ervaren.
Zonder kleine lettertjes.

Schrijf je in voor een kosteloze Circle sessie.

Frequently Asked Questions

“Gek hoeveel vertrouwen en openheid je kan ontwikkelen met een groep onbekenden”

“Het geeft heel veel energie te ontdekken dat ik niet alleen ben met mijn uitdagingen”

“De vragen van de groep bleven nog wel enkele dagen nazinderen”

“Ik heb ontdekt dat ik als ondernemer zelf mijn grootste obstakel ben om mijn doel te bereiken”

“Ik heb evenveel geleerd uit de cases van anderen als uit die van mezelf. Dat had ik niet verwacht”

De sessie is een succes wanneer je enkele vernieuwende inzichten of helderheid krijgt op een belangrijke case of persoonlijk vraagstuk.

“We cannot solve our problems by using the same kind of thinking we used when we created them” – A. Einstein.

Herken je het gevoel dat je soms met een probleem zit die door één welgemikte vraag plots gemakkelijk op te lossen blijkt?

Dat komt omdat we de werkelijke vraag die er achter schuilt (nog) niet zien. Hierdoor zien we dus ook niet hoe we zelf bijdragen aan het in stand houden van het probleem. Onze zogenaamde blind spots.

Het doel van de sessie is om deze blind spots te belichten door ze te benoemen en te bevragen. 90% van de oplossing ligt in het scherp stellen van de onderliggende kernvraag. Om dit te bereiken volgen we een specifieke structuur die toelaat om snel naar de essentie van de case te gaan.

We bespreken 2 cases gebruik makende van de intervisie structuur. Deze kent volgende stappen:

  • Kennismaking
  • Bepalen van de 2 cases (2 x 40 min) die we bespreken
  • Stap 1: Toelichting van de case
  • Stap 2: Verheldering van de case & vragen stellen
  • Stap 3: Bepalen van de kernvraag
  • Stap 4: Advies op de kernvraag door de groep
  • Stap 5: Bepalen van 1 concrete actie

Je wordt gematcht met 4 ondernemers met een gelijkaardig ‘kaliber’.

Tijdens de eerste sessie baseren we ons op een kort telefoongesprek en een check van jouw LinkedIn profiel.

Na de eerste sessie word je, indien je dat wenst, opnieuw uitgenodigd tot een tweede vrijblijvende sessie. Dankzij jouw eerste deelname (& de feedback die je ons nadien geeft), kunnen we deze keer nòg preciezer matchen met waardevolle peers.

Hierbij wordt door ons community design team gekeken naar persoonlijke voorkeuren, complementariteit, north star goals, …

  • Een ongestructureerde praatbarak met willekeurig advies.
  • Een plaats voor ego’s die graag tonen hoe slim ze zijn.

  • Denk even na over een persoonlijke case die je wil brengen. Een goede case begint met “Hoe kan ik …” en is belangrijk om te verhelderen of op te lossen teneinde jouw doelen te bereiken.
  • Benoem zaken die je observeert bij de andere deelnemers. “Ik merk op dat je het niet helder hebt, twijfel vertoont, angst hebt voor…, jezelf tegenspreekt…” Dit is de eerlijkheid waardoor je de anderen echt van waarde kan zijn.
  • Draai jouw advies om in een krachtige vraag. Dit zorgt ervoor dat de ander zelf gaat nadenken en tot de oplossing kan komen.

  • Vraag door om de essentie van het probleem te begrijpen. Wacht met het sturen naar een oplossing totdat we samen het kernprobleem hebben bepaald. Anders loop je het risico dat je op de verkeerde vraag advies geeft.
  • Stel open vragen, geen suggestieve vragen. “Zou het kunnen dat…” is een voorbeeld van een suggestieve vraag.
  • Stel helpende vragen om de leefwereld van de ander te begrijpen, probeer niet te tonen hoe goed of slim je wel bent.

No worries. Enerzijds leer je altijd uit de cases van anderen. Het komt zelden voor dat iemands uitdaging uniek is. Anderzijds zal je opnieuw worden uitgenodigd voor een tweede sessie waar jouw case aan bod zal komen.

Dat is OK. We merken uit ervaring dat je eveneens veel meerwaarde en inzichten kan halen uit de cases van de andere deelnemers.